wtorek, 16 kwietnia 2013

Okrągły obrus

W końcu skończyłam pracę nad okrągłym obrusem, ufff..... ! Wzór tak mi się spodobał, że zachciało mi się go wydziergać, mimo że nie mam okrągłego stołu. Wystawię go na sprzedaż w moim sklepiku, może ktoś się skusi :-) Zrobiłam go z nici poliestrowych, kolor ecru, nadają się na obrus idealnie, można obrus nawet wygotować. Bardzo trudno odróżnić te nici od bawełny. Polecam je kolejny już raz, bo także cena czyni je atrakcyjnymi. Wzór dostałam od koleżanki i bardzo mi się spodobał ze względu na oryginalny w swej prostocie wzór. Obrus ma średnicę minimum 120 cm. Jest nieusztywniany ani nie prasowany, wygląda więc trochę jak pognieciony. Aby nabrał blasku trzeba byłoby namoczyć go z odrobiną środka usztywniającego (lub nie) i pozostawić do wyschnięcia na stole, naciągając ręcznie elementy na ostatnim okrążeniu. Nie trzeba go mocno usztywniać, bo obrus obciągnie się pod własnym ciężarem. 







21 komentarzy:

  1. Od dawna mam na niego ochotę.Nawet wzór już kiedyś wydrukowałam:):)
    Śliczny jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obrus bardzo piękny pozdrawiam i zapraszam na mój blog http://stokrotka75.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dosyć oryginalny wzór. Listki przypominają serduszka.Po usztywnieniu będzie jeszcze ładniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  4. obrus jest piękny, przyznaję, że jest dosyć oryginalny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obrus piękny.Podziwiam osoby które robią takie duże projekty , ja odpadam - szydełkuję ale jeszcze nie porwałam się na coś dużego . Trzeba mieć mnóstwo samozaparcia i cierpliwości.Gratuluję efektu !!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie wczoraj oglądałam taki obrus i wzór w gazetce.
    Twój wyszedł przepięknie, warto było popracować.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo !
    Piękny wzór. Też mam taki obrus... :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny obrus, zainteresowałaś też gatunkiem nici, będę musiała wypróbować. Jest coś w tych okrągłych obrusach, w tym roku też zrobiłam takie wielkie coś, choć także nie mam okrągłego stołu :) po prostu mnie porwał ;) pozdrawiam hel

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękny bardzo efektowny wzór już się przekonałam do tych nici i planuję zakup najgrubszej wersji na spódniczkę.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. No właśnie niby prosta sprawa - okrągły obrus, ale takiego jak ten nie znajdziesz :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. a gdzie można znaleźć wzór do tego obrusa?

    OdpowiedzUsuń
  12. Wzór tego obrusa dostałam od koleżanki, moja kserokopia "rozpadła się". Postaram się o nową i zamieszczę na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny obrus. Właśnie nabyliśmy okrągły sosnowy stół. Już widzę na nim ten obrusik w kolorze malinowym :-) Również czekam na wzór :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń