poniedziałek, 28 stycznia 2013

Coś z kolorowych nici

Tak jak wcześniej pisałam, zaczęłam w międzyczasie robić drobne rzeczy z kolorowych nici. Nie są to czyste nici bawełniane ale poliestrowe. Dzisiejsze nici poliestrowe są już całkiem inne niż dawniej. Dla niewprawnego oka ( i nie tylko) trudne do odróżnienia od nici bawełnianych. Nici , z których zrobiłam przedstawione serwetki, można gotować (informacje od producenta), nie wyglądają wcale jak nici syntetyczne i są tańsze. Na pewno nadal będę robiła z nici bawełnianych, merceryzowanych, ale aby na te nici zarobić, będę robić też z nici poliestrowych to, co się moim znajomym podoba, a co nie podnosi kosztów wykonanych prac aż tak znacznie.
Dzisiaj znany już motyw serwetek-podstawek w kolorze czerwonym - ceglastym (kolor idealny na czapeczki dla mikołajków ). Do tego zrobiłam serwetkę patchworkową, składającą się ze wzoru tychże serwetek. Można tak zrobić coś większego, powielając motyw serwetki. Kupiłam nici w różnych kolorach, będę z nich robić różne serwetki i prezentować tutaj oraz w moim sklepiku, jeżeli będę miała coś do sprzedania :-)

serwetka-podstawka 
średnica 17,5 cm


serwetka patchworkowa 
35cm x 35cm

12 komentarzy:

  1. Bardzo podoba mi się środek tej serwetki :) Fajny wzór :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ładne serweteczki. Kiedyś były straszne te sztuczne kordonki, to się samo w supły zawiązywało i więcej było rozplątywania, niż szydełkowania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy pierwszy raz miałam w rękach te nici, byłam przekonana, ze to bawełna, tak bardzo je przypominają

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczna, wszystkie Twoje prace są śliczne.
    Pozdrawiam Zosia

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładne te serwetki - podstawki:) A nici na zdjęciu faktycznie wyglądają jak bawełniane.
    Pozdrawiam:).

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo optymistyczne serwetki i świetnie wyglądają jako podstawiki pod kolorowe kubki, od razu fajnie na duszy się robi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie za mało uzywamy kolorowych nici a przecież takie piekne serwetki mozna z nich zrobić:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny jest wzór tej serwetki,a połączenie kilku w jedną dało wspaniały efekt!!Ja długo nie mogłam się przekonać do kolorowych serwet(preferowałam ecru i biel)ale coraz bardziej mi się podobają:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam identyczne , świetnie wyglądają w czerwieni pozdrawiam Dusia

    OdpowiedzUsuń
  10. I wyobraż sobie ,ze są to nici poliestrowe. Wyglądają jednak jak bawełniane. A cena ich jest bardzo konkurencyjna.

    OdpowiedzUsuń
  11. A podpowiesz jakie to nici ?

    OdpowiedzUsuń