niedziela, 27 maja 2012

Obrus nr 1

 Oto moja pierwsza duża praca. Zrobiłam sobie obrus na święta wielkanocne dwa lata temu. Rozmiar ok 140 x 160 cm. Kolor ecru. Wzór kwiatowy ale nie całkiem tradycyjny, powtarzalny motyw. Wzór zaczerpnęłam z czasopisma któregoś tam :-). W czasopiśmie pokazany był bieżnik z pojedynczego rzędu kwadratów oraz kwadratowy obrusik z czterech kwadratów. Wzór jest powtarzalny i jedyną trudnością przy dużym formacie jest monotonność w powtarzaniu.
 Koleżance tak się spodobał, że zamówiła na Boże Narodzenie jeszcze większy w białym kolorze. Mój obrus to 3 kwadraty na 5, a jej to 4 kwadraty na 7. Na stole prezentował się pięknie dopóki nie zjechali się goście i trzeba było stół rozłożyć. Okazało się, że obrus przykrótki. Rozmiar obrusa pasuje do nierozłożonego stołu :-)
Koleżanka wpadła na genialny pomysł. Ponieważ wzór jest powtarzalny, wystarczy dorobić dwa rzędy i przyfastrygować w razie potrzeby :-) Po świętach odpruć. Genialne w swojej prostocie. To zaleta wzorów patchworkowych, można łatwo zmieniać rozmiar. Do następnych świąt muszę więc jej dorobić te dwa rzędy...
A tutaj prezentuję mój obrus. Jest niewyprasowany więc widać zgięcia, niestety.

Obrus nr 1


powtarzalny motyw



27 komentarzy:

  1. Przepiękny!!! Ja bym takiego wielkiego obrusa nie zrobiła. Piękny wzór wybrałaś i w ogóle widzę,że ostro szydełkujesz:))

    OdpowiedzUsuń
  2. DZIĘKUJĘ za pochwały (któż tego nie łaknie?).

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny obrus... podziwiam ogrom pracy jaki włożyłaś :))
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pięknie zrobiony i jaki ładny wzór Pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczny obrus.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję, czuję się tak, jakby mi się powiększyła rodzina :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny obrus. Ja swój ostatni zrobiłam parę lat temu i wiem jakie to pracochłonne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny :)) Gratuluje cierpliwosci :)) Ja jeszcze nie mam w swoim dorobku tak dużego dzieła :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniała praca i cudny efekt. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej:-)
    Dzieki za wizyte i za 'obserwacje'-odwzajemniam troche z opoznieniem,ale juz jestem:-)
    Obrus jest fantastyczny.Podziwiam talent i cierpliwosc do tworzenia duzych rzeczy,jak firanki,czy wlasnie obrus.Pol zycia marzylam o czyms takim,ale chyba tego nie umiem:-)
    Tym bardziej podziwiam wszystko,co masz w Swoim blogu.
    Troche tez szydelkowalam,ale zupelnie inne rzeczy.Moze kiedys do tego wroce i nawet mam w planie zalozyc jeszcze jeden blog.
    Pozdrawiam cieplutko ze Szwecji-Halinka-

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za odwiedzinki:)) Piękne prace a obrus jest wspaniały , jestem pod wrażeniem!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest przepiękny:)
    Pozdrawiam, Marlena

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny i pracochłonny obrusek :)
    Czy chodzi o licznik wejśc który jast na moim blogu?
    napisz mi dokładnie a ja postaram się przesłac Ci link,
    pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  14. Bajeczny obrus! Szczególnie, jeśli ma się hopla na punkcie motywu róży - zbieram wszystkie, jakie tylko gdzieś wypatrzę ;-)
    Tak mi teraz przyszło do głowy: a może razem zaprojektowałybyśmy moją zazdroskę?
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Choć pracochłonny, to warto posiedzieć przy takim wzorze. Efekt oszałamiający. :)
    Korale dam Przemkowi w najbliższym czasie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba ten obrus, słów brakuje.
    I w ogóle wszystkie prace są piękne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam. Piękny obrus. Strasznie mi sie podoba. Nie mogę się napatrzeć.
    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudownie wygląda taki obrus , wspaniałe wykonanie .

    OdpowiedzUsuń
  19. Obrus jest przepiękny i należy się duża pochwała za wykonanie i cierpliwość oraz wytrwanie przy projekcie:)

    OdpowiedzUsuń
  20. przecudowny obrus - g r a t u l c j e

    OdpowiedzUsuń
  21. Obrus bardzo ładny, dokładnie i równo wykonany. Jest jeden minus brak schematu- czy można prosić. Dziękuję z góry.

    OdpowiedzUsuń
  22. Naprawdę śliczny wzór. Jeżeli można to bardzo proszę o przesłanie schematu. Z góry dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  23. Obrus przepiękny, gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  24. Prześliczny obrus ,jak wszystkie inne prace .Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń